Van werkdruk naar werkgeluk!

VAN WERKSTRESS NAAR WERKPLEZIER!

Maatwerk- en Incompany Trainingen

N-Mrii Stress & Performance Solutions biedt trainingen op maat gemaakt voor uw organisatie. Tijdens een intakegesprek maakt Anne-Marie samen met u een diagnose van de huidige vaardigheden en gedrag van de medewerkers in de organisatie. Vervolgens ontwerpt Anne-Marie één of meerdere trainingen waarin de gewenste vaardigheden en gedrag worden aangeleerd. Hierbij zorgt Anne-Marie voor borging in de organisatie zodat het geleerde ook na de training verder ontwikkeld wordt.

Voorbeelden van maatwerktrainingen

  • Feedback geven en ontvangen
  • Aanspreken én aanmoedigen
  • Dialoog voeren
  • Onderhandelen
  • Effectief samenwerken
  • Planmatig werken
  • Managementvaardigheden
  • Oplossingsgericht coachen
  • Telefonische verkoopvaardigheden
  • Klantgerichtheid

Ervaringen van deelnemers aan maatwerk trainingen

Incompanytraining 'Jongleren met taken en tijd' aan leidinggevenden

Nu heb ik geleerd om het in kleine deelstappen op te pakken; wat is die grote mammoet die me bezig houdt? Hoe zou een succesvolle afronding eruit zien? Wat moet er gebeuren? En wat is het eerste wat ik nu moet gaan doen om dit te bereiken?

Sinds ik dit actief wekelijks inplan om zo op te gaan pakken, heb ik veel meer controle, overzicht en loop ik niet standaard tegen deadlines aan te werken.
De groep was ook erg leuk. Eén van de deelnemers had zelfs een uittreksel gemaakt van 20 pagina's en deze rond gemaild."

"Wat mij echt heeft doen veranderen is het onderdeel 'verschillende werkaanpakken' van de training persoonlijke effectiviteit. Vaak liep ik tegen de planning aan van grotere projecten, uitstel tot de laatste seconde en het dan onder hoogspanning alsnog net op tijd afkrijgen.

"Teveel werk in te weinig tijd stoppen is me op het lijf geschreven. Ik ben er door de training achter gekomen dat ik bijna al mijn werkzaamheden belangrijk vind en daardoor lastig prioriteiten stelde. Naast dat inzicht heb ik ook concrete tools gekregen om meer structuur in mijn mailbox aan te brengen. Ook is de 2-minutenregel een uitkomst "Kan ik het nu meteen doen en kost het me minder tijd 2 minuten?". Dan DOEN!"

Introductietraining mindfulness

Ik heb de introductietraining als zeer prettig ervaren. Je hebt het op een fijne manier gebracht. De avonden vlogen om, al denk ik dat 2 uur per keer misschien wat kort is/was? Het heeft mij in ieder geval wat meer bewustwording gebracht op het gebied van het genieten van de kleine dingen (daar was ik al mee bezig, maar het was een fijne aanvulling).”

“Hoi Anne-Marie, de introductietraining heb ik grotendeels als positief ervaren. Ik ben bewuster bezig met 'leven in het nu' en ik gebruik dagelijks de drie stickers voor de ademoefening. (Mijn dochter was erg nieuwsgierig naar de mooie glitterhartjes, maar ze heeft ze laten zitten). De informatie uit  de reader bevat handige tips die ik zeker nog wel eens zal toepassen.”

Ik begon aan de training met het idee dat ik het niet echt nodig had, maar toch een bepaalde nieuwsgierigheid had. Ik heb echter ervaren dat er wel degelijk stukjes bij zaten die ik nu (bijna) dagelijks toepas. Dagelijks mediteren zal het voor mij niet worden, maar bijvoorbeeld de ademhalingsoefening pas ik nu geregeld toe op drukke momenten op mijn werk. Als ik met een 'vol hoofd' naar bed ga, kan ik dat ook door me te concentreren op mijn ademhaling een beetje verminderen. Bedankt voor de fijne training."

"Ik vond de training zeer interessant, weliswaar had ik dit liever op een ander tijdstip gehad, aangezien ik vaak erg moe was. Ik heb er veel van geleerd en zal dit ook zeker toepassen maar waarschijnlijk als ik met zwangerschapsverlof ben en even rust heb, en alles voor de kleintjes klaar heb. Ik merk dat ik mijzelf voorbij loop maar wel de ademruimtes pak, op mijn eigen manier. De stickers zijn heel handig zo wordt je nog herinnert aan de rustmomenten. Die ik echt wel nodig heb. Ze plakken al op mijn koelkast, prikbord en wc. Nog een sticker heeft geen plek. Ik zou wel graag misschien over een half jaar nog eens een vervolg les willen hebben want ik heb het niet als onprettig ervaren. Bedankt voor de rustgevende muziek. Deze ga ik waarschijnlijk in mijn bevalplan zetten, heerlijk om tot rust te komen als ik weeën moet gaan wegpuffen. Dit werkt beter als zwangerschapcursussen. Anne-Marie bedankt!” 

"Hartelijk dank voor de leuke introductietraining Mindfulness. Ik heb geleerd om bewust om te gaan met de ademhaling wat mij heel veel ontspanning geeft als ik het toepas. Nu verder oefenen om het ontspannen gevoel verder uit breiden in mijn dagelijkse bezigheden. Ook de meditatieoefeningen heb ik als prettig ervaren. Ik kom dan helemaal tot rust. Succes met de trainingen en misschien tot ziens!”

De training heb ik ervaren als een relaxmoment om de werkweek mee af te sluiten. Vooral de meditaties tijdens de training hebben hier goed aan bijgedragen. De training heeft me bewuster gemaakt om rustmomenten te nemen en even stil te staan om te genieten. De verschillende meditaties zijn fijne extra’s en ik gebruik dagelijks 1 of meerdere. Bedankt voor de afgelopen weken.” 

"Ondanks dat ik toch veel herkende van een individueel traject was het toch erg fijn! Fijn om te zien dat ik het toch al best goed toepas, maar ook fijn om alles nog eens opgehelderd te krijgen!..  En om zo door te gaan met de dingen toepassen die we hebben geleerd! Al met al een fijne ervaring!”

Ik vond het een heel leerzame training met veel goede oefeningen en tips om bewuster te leven, beter om te gaan met stress en de kwaliteit van je leven te verbeteren! Heel erg bedankt voor deze mooie ervaring!”

"Dank voor de gezellige trainingen ;-) Je trainingen hebben me bewust gemaakt van het feit dat alle mooie dingen elke dag als te vanzelfsprekend gezien worden. Dat ik bewuster stil moet staan wat er gebeurt in mijn leven zodat ik er ook meer van kan genieten. Ik denk dat dat het geheel wel samenvat. Ik probeer in ieder geval elke dag meer stil te staan bij de dingen waar ik dankbaar voor mag zijn en dat relativeert dan de dingen die misschien minder prettig zijn geweest.”

"Ik heb voor mezelf genoeg informatie uit de bijeenkomsten gehaald die ik als aanvulling op mijn eigen meditatie wijze kan gebruiken."

 

Ik vond de mindfulness ontspannend en rustgevend. Weet dat als ik innerlijke rust wil dit goed kan toepassen.”

Training 'Feedback geven en ontvangen'

'Ik heb meegedaan met een training feedback ontvangen en feedback geven. Ik vond het lastig om feedback te geven als het om gedrag van de persoon ging. De training heeft mij inzicht gegeven in zaken als "Hoe houd ik de feedback objectief en zuiver?" en "Welke invloed heeft het als ik mijn eigen emotie verander?" Ik heb hierin nu veel meer rust en zelfvertrouwen gekregen waardoor ik de ander sneller feedback geef.  ;-) ' (leidinggevende)

'Anne-Marie heeft mijn team een feedbacktraining gegeven. Op een professionele, prettige en soms ook confronterende manier hebben wij geleerd hoe we beter feedback kunnen geven en ontvangen. Het waren twee avonden, waarbij één avond de nadruk lag op teamontwikkeling. Als team zijn we daardoor gegroeid en werken we beter met elkaar samen. Het hele team denkt er met plezier aan terug en past het vrijwel dagelijks toe in de praktijk. Zeker een aanrader.' (leidinggevende)

'Ik vind het moeilijk om iemand feedback te geven. Voor mij voelt het al snel dat ik iemand bekritiseer en ik word dan verdedigend. Feedback zien als een cadeautje, dat heb ik bovenal geleerd in de training. Dit is intussen de standaardgrap op de afdeling; "Ik kom je een cadeautje geven.... " Zo begin je met een grapje, waardoor de stap om iemand ergens op te wijzen en te helpen verbeteren, voor mij kleiner is geworden.' (adviseur)

'Anne-Marie heeft mijn team een geweldige feedbacktraining gegeven. Een interactieve training die in het teken stond van leren door te doen aan de hand van praktijksituaties. Voor de training stonden de medewerkers in mijn team minder open voor het ontvangen van feedback. Daarnaast spraken ze elkaar niet aan op houding en gedrag waardoor ze elkaar niet beter maakten. Anne-Marie heeft ons geleerd dat feedback een cadeau is van de gever aan de ontvanger. Ik zie in mijn team een mooie verandering ontstaan en er gaat geen dag meer voorbij zonder een feedbackgeschenk.' (leidinggevende)

Verkooptraining autoverzekeringen

'Dat stiltes als prettig ervaren worden en dat samenvatten handig is voor de klant en jezelf.'

'Relatie betrekken bij het proces. Techniek om van een emotioneel moment over te springen naar het doel van het gesprek. Bedankt voor de training!'

'Dat je door moet vragen en dat ik best stiltes mag laten vallen. Dankjewel en graag tot snel!

'Ik heb geleerd hoe je een klant beter de consequenties kan laten voelen van de keuzes die ze maken. Ook ben ik me meer bewust van het blijven stellen van open vragen en van de klanten die in mijn irritatie zitten en hoe ik daar beter mee om kan gaan. Bedankt voor de superleuke training en je vrolijke persoon! Het geeft mij energie.'

'Ik heb geleerd hoe je structuur in een telefoongesprek kunt aanbrengen en kunt opbouwen. Ik probeer nu beter de leiding te houden in een gesprek en heb daar nu ook de handvatten voor gekregen om dit te realiseren. Ik vond het een leerzame cursus. Ben mij toch meer bewust geworden van zaken die ik van tevoren minder belangrijk vond in een gesprek. Bedankt voor de cursus nogmaals.'

'Dat je goed moet doorvragen zodat je de juiste autoverzekering kan afsluiten voor de klant en dat je echt goed moet luisteren naar de klant zodat je signalen oppikt tbv klantbehoefte. Na de training neem ik de leiding in het klantgesprek. Het was een leerzame training en ik heb er veel van opgepikt.'

'Meer de klant laten praten. Meer sturen op de klantbehoefte en hierbij gebruik maken van de wat-dan-vragen.'

'Zorgen dat je altijd de regie houdt in een gesprek, niet het gesprek laten overnemen door de klant. Ik ben me bewust dat ik goed moet luisteren naar de wensen van de klant, doorvragen en meer begrip tonen. Ik probeer nu meer sfeer in het gesprek te brengen en ook aan te geven welke risico's de klant loopt door schadevoorbeelden te noemen. Ik vind dat je een prima trainer bent, heel vriendelijk en makkelijk benaderbaar. Ik vond het een leerzame training. Voor de groep een gesprek voeren vond ik minder, maar ja dat hoort er ook bij! Veel succes verder.'

'Dat het zeker goed is om stiltes te creëren. Zelf zet ik een klant even in de wacht wanneer het gesprek niet prettig verloopt. Ervaring leert dat het gesprek dan een positieve wending krijgt. Ook een soort van stilte dus. Buiten dat het een leerzame middag was, was het goed om de gesprekken te oefenen en te horen hoe collega's hiermee omgaan. Thanks!'

'Een duidelijk gespreksopbouw te doen met een klant. Eerst koppelen en dan de leiding nemen en daardoor betrokkenheid uitstralen en de klant zekerheid geven. Inzicht naar het gevoel wat de klant heeft want dat verlies je als je de hele dag technisch bezig bent met verzekeren en risico's. Dus het persoonlijke tintje bij elke klant. Super leuke opleiding waarmee je in de praktijk ook echt wat mee kunt doen. Door het te doen in een open omgeving kan je naast ervaren en gevoel ook fouten maken. Ik voel me nu zekerder aan de telefoon en ook privé kun je het goed toepassen.'

 
Opbellen
E-mail