Van werkdruk naar werkgeluk!

VAN WERKSTRESS NAAR WERKPLEZIER!

Training 'Flow op je werk'

Wat leer je tijdens deze training?

Tijdens deze training krijg je inzicht in je persoonlijke werkstress en werkgeluk signalen, organisatorische stress- en energiebronnen, persoonlijke stress en hulpbronnen en je eigen stresspatronen. Je leert deze te herkennen en snapt hoe je hectische situaties omgaat. Je verkrijgt een andere visie op werkstress en werkgeluk. Daarbij leer je organisatorische van persoonlijke stressbronnen te scheiden. Je onderzoekt welke stressbronnen beïnvloedbaar zijn. Daarnaast bepaal je een strategie om handiger met de gevolgen van jouw stress om te gaan. Ook neem je je herstelmogelijkheden én je werk-privé-balans onder de loep. Alles is erop gericht om meer flow op je werk te ervaren!

De tien verdiepingsopdrachten zijn gebaseerd op de bootmetafoor uit de positieve psychologie. Daarbij werk je aan competenties waarmee je je veerkracht kunt vergroten en je talenten kunt benutten. 

De Work / Flow Scan

De Work / Flow Scan is bedoeld voor medewerkers die inzicht willen krijgen in hun persoonlijke werkgeluk en hun werkstress en werkenergiebronnen. Je leert de knoppen herkennen waardoor je meer flow kunt ervaren en stress kunt reduceren.

Voorafgaand aan de training vult iedere deelnemer de scan in. De resultaten worden in de vorm van een persoonlijk rapport tijdens de training teruggekoppeld.

Inhoud van de training

Tijdens deze training ga je in vier delen aan de slag met je eigen werkstress en werkplezier en leer je hoe je hier grip op kunt krijgen.

Onderdeel 1 - Wat is het effect van stress op mij?

Je maakt een analyse van jouw persoonlijke stress- en werkgeluksignalen, je huidige copingstrategieën en jouw positie op de stresscurve.

Onderdeel 2 – Hoe kan ik handiger omgaan met werkdruk en werkstress?

Je onderzoekt de organisatorische stress- en energiebronnen, jouw persoonlijke stress- en hulpbronnen en formuleert in 4 stappen een effectieve copingstrategie: 

  1. Stress verwelkomen - Wat is stress? Inzicht in het effect van de stressmindset.
  2. Oorzaken aanpakken - Wat zijn jouw organisatorische stress- en energiebronnen? Het onderscheid tussen invloed en acceptatie.
  3. Gevolgen hanteren - Wat zijn jouw persoonlijke stress- en hulpbronnen? Veerkracht in jezelf vergroten.
  4. Buffers inbouwen - Hoe kan ik mijn energie managen? Het belang van herstel en ontspanning én een goede 'werk-privé-balans'.

Onderdeel 3 - Hoe kan ik de flow op mijn werk vergroten?

Je maakt een verkenning jouw energiegevers op je werk aan de hand van je huidige en gewenste 'work-flow-balans'. Daarbij onderzoek je welke waarden belangrijk voor je zijn voor jou en waar je kwaliteiten liggen. In een baan waarin je je kwaliteiten optimaal benut en je een zinvolle bijdrage kunt leveren, ervaar je sneller bevlogenheid en werkgeluk. 

Onderdeel 4 - Welke prioriteiten stel ik?

In het laatste onderdeel vorm je je eigen conclusies over jouw werkstress en werkgeluk. Vervolgens bepaal je je persoonlijke 'work-flow-prioriteiten', die je vertaalt in concrete doelen en vastlegt in een individueel actieplan.

N-Mrii's Follow-up Programma

Als deelnemer aan de training 'Flow op je werk' ontvang je tijdens de training jouw persoonlijke Work / Flow Scan-rapport en het werkboek 'Stress de baas!' met theorie, oefeningen en tips waarmee je aan de slag kunt.

Tijdens het opvolgende twintig-weken-verdiepingsprogramma ontvang je tien verdiepingsopdrachten via mail. Deze verdiepingsopdrachten zijn gebaseerd op de bootmetafoor uit de positieve psychologie. Daarbij werk je aan competenties waarmee je je veerkracht en flow kunt vergroten en je talenten benutten. 

Je werkt deze opdrachten tweewekelijks uit aan de hand van jouw eigen praktijk. Daarbij kun je je uitwerking terugsturen voor persoonlijke feedback en begeleiding.

Ervaringen van deelnemers met de Training 'Flow op het werk' (voorheen 'Stress de Baas!) (Gemiddelde waardering 8,5)

11-2018

Verzekeringsadviseur 'Training was top!'

Ik had geen verwachting, liet me verrassen. De training was boven verwachting en toch ook herkenning. Ik heb goede tips en inzicht gekregen. Ik kan veel zelf doen aan mijn eigen stress. Training was top!...   Meer


11-2018

Management assistente 'Ik mag meer voor mezelf opkomen'

Ik heb meer inzicht gekregen in de vormen van stress en hoe dit werkt. Ik mag meer voor mezelf opkomen. Geeft minder negatieve stress. Ik kan zelf meer beïnvloeden. Prima opbouw. Top trainer! Dankjewel...   Meer


11-2018

Manager 'Prima spiegel voor mezelf'

Ik deed mee om tips en tricks op te doen. Het belangrijkste dat ik geleerd heb ik mijn eigen stresssymptomen te herkennen. En dat ik aan mezelf moet werken om niet in de negatieve stresskuilen te vallen. Ik...   Meer


11-2018

Adviseur 'Ik moet op een andere manier gaan denken'

De training helpt in deze roerige tijden. Ik heb inzicht gekregen in mezelf en de invloed hierop. Omdat ik minimale invloed heb op mijn huidige stress, moet ik op een andere manier gaan denken. De training is...   Meer


11-2018

Manager 'Goed om een keer de spiegel daadwerkelijk voor te houden'

Goede tips en tools over hoe om te gaan met stress. Goed om een keer de spiegel voorgehouden te krijgen. Ik ben zeer tevreden over de training. De trainer is lekker spontaan met humor. Complimenten! Ga door...   Meer


Ouder >>


 
Opbellen
E-mail